Травмите, получени в пътно-транспортни произшествия, са една от водещите причини, водещи до преждевременна смърт. По оценка на Световната здравна организация най-голям брой хора на възраст от 5 до 29 години загиват в Европа в резултат на пътни инциденти. Нивото на смъртност от такива травми е девет пъти по-високо в страните с най-развита икономика в сравнение с по-бедните държави. Почти 40% от загубилите живота си по пътищата европейци са пешеходци, велосипедисти и мотоциклетисти.

Затова Световната здравна организация си постави за цел да намали световната пътно-транспортна смъртност с 50% до 2020 година. За да се постигне тази цел много страни ще трябва да усъвършенстват законодателството си в областта на безопасността на пътното движение. От СЗО предлагат да се обърне особено внимание на въвеждане на ограничения на скоростта в зависимост от типа на пътищата, да се намали броят на хората, шофиращи след употребата на алкохол, да се въведат норми за използване на колани за безопасност, каски за мотоциклетистите и велосипедистите, както и специални седалки за децата. Тези мерки могат да помогнат да се защити населението и да се промени поведението на участниците в пътното движение.

Според доклада на Световната здравна организация за 2015 г. най-ниска е смъртността от пътно-транспортни произшествия в Норвегия (22,5 души на 1 млн.) и Малта (25,5 души на 1 млн.). В другия край на рейтинга са Русия (160,4 души на 1 млн.) и Грузия (163,6 души на 1 млн.). В България загиналите по пътищата са 98,6 на 1 млн. души.

Сподели във Facebook