Повечето хора знаят, че трябва 1 час и 40 минути да ходят с бързо темпо, за да изгорят калориите, съдържащи се в един шоколад. А представете си какво е необходимо, ако излишните килограми са повече. Естествено, никак не е лесно да се отслабне, затова специалистите предлагат 11 лесни начина това да стане без свирепи диети и мъчителни тренировки.

1. Хранете се на ярка светлина и на тишина

Ако често посещавате ресторанти, сигурно сте забелязали, че те създават специална атмосфера, която подсилва апетита – приглушено осветление и фонова музика. Сумракът отпуска хората и те по-трудно потискат желанието си да хапнат още нещо. А музиката увеличава темпото на дъвчене. Постарайте се да си осигурите ярка светлина и тишина и ще забележите, че сте яли по-малко.

2. Употребявайте канела всеки ден

Оказва се, че канелата е не само вкусна и ароматна подправка, а и при ежедневна употреба намалява глада и потиска апетита.

3. Избирайте правилните чинии

Учени от Корнелския университет, САЩ, доказаха, че ако цветът на чиниите се слива с този на храната, то хората изяждат с 30% по-големи количества в сравнение с количествата, ако цветовете са контрастни.

4. Заемете се с аеробика

Изследвания доказаха, че аеробиката, бягането, плуването и ходенето са най-добрите упражнения за понижаване на мазнините в тялото и на теглото.

5. Внимавайте в каква компания се храните

Учени установиха, че хората са склонни да поръчват храна подобна на тази, която са предпочели околните. Ако те наблягат на здравословното меню, всичко е наред, но не винаги е така. Затова внимавайте с кого се храните.

6. Спете на тъмно

Американски експерти стигнаха до извода, че при хората, които спят в тъмно помещение, рискът от затлъстяване е с 21% по-нисък в сравнение с тези, които спят на осветление. Ако искате да отслабнете, осигурете си и достатъчно сън, защото недоспиването повишава апетита поради нарушенията в производството на хормони.

7. Употребявайте кисело-млечни продукти

Млечните и особено кисело-млечните продукти помагат за понижаване на теглото, потвърдиха учени от университета на Тенеси в САЩ. Те установиха, че хората, които употребяват такива продукти три пъти на ден, отслабват със 70% по-бързо в сравнение с тези, които ги избягват.

8. Включете в менюто си пикантни храни

Канадски учени установиха, че лютите чушки и пикантните сосове не само ускоряват обмяната на веществата, а и потискат желанието да се яде нещо сладко, пържено или солено. Причината е в капсаицина, който присъства в лютивите храни и потиска чувството на глад.

9. Не забравяйте за бобовите растения

Ежедневната употреба на около 130 грама бобови растения понижава апетита и помага да се намали теглото с около 0,3 кг за 6 седмици, доказаха специалисти от Великобритания. Освен това бобът, грахът и лещата са важен източник на белтъчини, а въглехидратите в тях не повишават нивото на захар в кръвта така бързо, както съдържащите се в белия хляб.

10. Започвайте обяда със супа

Създайте си навика да започвате обяда с нискокалорична супа, защото това ще ви помогне по-бързо да се разделите с наднорменото тегло. Изследване на учени от Пенсилванския университет доказа, че приемът на супа преди основното ядене намалява общите калории на обяда с 20%. Важно е калоричността на супата да не надвишава 100-150 кал.

11. Регулирайте температурата в помещението

Австралийски учени установиха, че температурата в стаята, в която прекарваме повечето време, е важна за успешната борба с излишните килограми. Според специалистите най-подходящата температура е 19°С.

Сподели във Facebook