Задача номер едно, която си поставят много жени, е да свалят килограми за празниците, когато всичко трябва да бъде красиво - трапезата, подаръците, елхата, а и нежната половинка на човечеството. Излишното тегло обаче сваля самочувствието и увереността на дамите, затова най-добре е да се избавят от него.

Предлагаме ви съветите на диетолозите, които не са нови, но не е зле преди празниците отново да си ги припомним:

Правило № 1. Яжте често, но по малко

Определете си по-малка чиния, чийто обем знаете. Употребявайте само толкова продукти, колкото тя може да побере. Хранете се четири пъти на ден.

Правило № 2. Никакво хапване през нощта

Помнете правилото за „нощния прозорец“, т.е. максималният период, през който не бива да приемате храна, е 12 часа. Стомашно-чревният тракт на хората през нощта отдъхва. Това е най-добрият период за ускоряване на обменните процеси. Освен това мастните клетки от резерва на организма се мобилизират, което означава, че това е и най-подходящото време в денонощието за сваляне на килограми. Колкото по-голямо е то, толкова по-бързо и ефективно човек отслабва именно за сметка на мастната тъкан.

Правило № 3. Ограничете употребата на сол

Солта привлича водата, която се натрупва в организма. Затова, за да се избавим от излишните обеми, трябва да ограничим тази подправка. Внимавайте, когато солите, и използвайте сол с понижено съдържание на натрий. Тя е наситена със соли на калия, които подобряват дейността на сърцето и другите гладки мускули, което също оказва благотворно влияние върху обменните процеси. Не дръжте солницата на масата и следете количеството на солта в продуктите, които употребявате. Избягвайте колбасите и консервите.

Правило № 4. Намалете сладкото

Ограничете захаросъдържащите продукти, тестените изделия, газираните напитки и соковете до 100 грама на ден. Препоръчително е да ги употребявате до 16 часа. Избирайте с какво да се поглезите и не надвишавайте лимита. Особено внимание обърнете на газираните напитки – те са изключително калорични.

Правило № 5. Следете мазнините в продуктите

Внимавайте за скритите мазнини и контролирайте употребата им. Ако искате бързо и ефективно да свалите килограми, ориентирайте се към постни риби и меса.

Правило № 6. Не забравяйте за разтоварващите дни

Отделете си един ден в седмицата, в който да разтоварите организма си. Не става въпрос за гладуване, а за употреба на обезмаслени млечни продукти, плодове или зеленчуци.

Правило № 7. Не се хранете в ресторанти и заведения

Ако искате да свалите килограми, ще трябва за известно време да забравите за ресторантите и другите заведения за хранене. Причината е, че там няма как да следите за солта в менюто, което се приготвя. Употребявайте домашна храна, която знаете точно какво съдържа.

Сподели във Facebook