Погледнете се в огледалото. Няма никаква разлика с това, което сте видели вчера. А сега вземете ваша снимка от преди 10-15 години. Има разлика, нали. Тъмни кръгове под очите, повяхнала и загубила тонуса си кожа, тук там бръчки… Но може ли времето да се спре? Не може, разбира се, но ако спазвате някои правила, поне ще го забавите.

Първо правило: наспивайте се!

Звучи банално, но е самата истина. Не вземайте пример от великите хора, на които три часа сън в денонощието са им били достатъчни, за да завоюват света, както е направил Наполеон. Но не забравяйте, че той е доживял малко над 50-те. Това не е вашата цел. Спете толкова, колкото изисква организмът ви, а не делата. По време на сън започва процесът на детоксикация и регенерация на целия организъм. Изработват се хормони, в това число мелатонин (свързан с „ремонта“ на увредените клетки) и хормона на ръста, който оказва значително влияние върху мускулния тонус и външния вид на човека.

От колко сън се нуждаят хората на различна възраст:

  • От 0 до 3 месеца – 14-17 часа.
  • От 4 до 11 месеца – 12-15 часа.
  • От 1 до 2 години – 11-14 часа.
  • От 3 до 5 години – 10-13 часа.
  • От 6 до 13 години – 9-11 часа.
  • От 14 до 17 години – 8-10 часа.
  • От 18 до 64 години – 7-9 часа.
  • Над 65 години – 7-8 часа.

Второ правило: откажете се от сладкото!

Признайте си – обичате да похапвате бисквитки, докато гледате сериала или сладолед в горещините. А вече не сте на 16, не сте и на 25. Вие сте във възрастта, когато метаболизмът се забавя и това, което организмът ви преди време преработваше за отрицателно време, сега започва да се складира в предателски мазнини. Които от своя страна задържат токсините. Откъде да дойде здравият и цветущ вид. Затова всеки път, когато посягате към шоколадовите бонбони, помнете: пет минути удоволствие, цял живот на талията.

Освен това употребата на големи количества сладкарски изделия оказва влияние на характера ви – вие ставате по-уморени и оклюмали, а тъжното изражение на лицето провокира появата на бръчки.

Трето правило: движете се!

Хората, които редовно се занимават с физически упражнения, изглеждат доста по-млади. Причината е, че спортът усилва кръвообращението и лимфотока. А отделянето на пот изчиства организма от вредните вещества. Всичко това помага за по-добър външен вид.

Много хора обаче погрешно смятат, че щом спортуват, могат да си позволят повече удоволствия на трапезата. Това не е така, въпреки че и недояждането не се препоръчва. Когато тренирате, вие хабите огромно количество енергия, която трябва да се попълва.

Четвърто правило: следете за походката си!

Тя отдалече издава възрастта ви. Затова следете за походката си, независимо дали някой ви наблюдава. Тежкото стъпване и поклащане говорят, че човекът пред вас не е млад. А може би не е и здрав. Младите хора до 30 години не размахват толкова ръцете си, когато ходят. И не се прегърбват като възрастните.

Пето правило: забравете за алкохола!

Ако сериозно сте решили да си върнете младежкия вид (доколкото е възможно, разбира се), ще трябва да се откажете от алкохола. Абсолютно и завинаги. Всеки път, когато искате да си отворите само една изстудена бутилка, си спомнете, че даже една глътка от най-слабия алкохол веднага предизвиква в организма процес на обезводняване. В резултат кожата става суха и подпухнала. Алкохолът помага на възпалителните процеси в организма и забавя обмяната на веществата. Появяват се разширени капиляри, кожата провисва, явните признаци на стареенето вече са на лице. Променя се хормоналният фон, нарушава се дейността на черния дроб и т.н., и т.н. Така че научете се да реагирате на стреса по-конструктивно от посягането към чашата.

Сподели във Facebook