Красота

31 Декември 2018

Животът днес

Само часове ни делят от поредната празнична трапеза, а през януари фигурата ни ще бъде подложена на нови предизвикателства. Едва ли има друг месец с толкова много именни дни. Ще се прехвърляме от маса на маса, а и хладилниците ни ще продължават да преливат от храна. Естествено опасността показанията на кантара след празничния маратон никак да не ни харесат рязко нараства.

Според диетолозите обаче има начини да избегнем трупането на килограми и да влезем без проблем в любимата си рокля. Какви са те:

Контролирайте се

Избягвайте стратегията на Мечо Пух „още малко и още малко“. Така неусетно можете да изядете и слон. В една препълнена стандартна чиния се събира около половин килограм храна. Помислете над тази цифра. Най-добре е да си сипете от всичко наведнъж в умерени количества и повече да не прибавяте.

Яжте бавно

Всички знаят тази хитринка, но малко хора я прилагат. Тогава правете паузи. Ако сте изяли достатъчно голяма порция, но въпреки това все още усещате глад, починете поне за 15 минути. Станете от масата и се заемете с нещо интересно. Почти е сигурно, че след това няма да ви се иска да допълните чинията си.

Удовлетворявайте желанията си

Ако в последно време ви тегли към нещо сладко, не се лишавайте от него. Просто си позволете малко парче торта или шоколад, но на закуска. Тогава вероятността отново да посегнете към десертите на празничната трапеза силно намалява. Това е добър начин да запазите фигурата си, защото имате на разположение цял ден да изгорите излишните калории.

Първо яжте, после говорете

За да не изядете огромни количества без да забележите, което в добра компания се случва постоянно, създайте си навика първо да хапнете, после да разговаряте. Общуването притъпява вътрешните сигнали на организма за насищане, затова първо яжте, а след това разговаряйте, но като отместите чинията пред себе си.

Не ходете гладни на гости

Даже да са ви поканили в 14.00 часа, когато обикновено обядвате, не се поддавайте на провокацията. Докато всички се съберат и седнат на масата, ще са изминали поне час-два, гладът ви ще е още по-голям и вие ще изядете всичко, което ви е поднесено. По-добре е да хапнете нещо преди да тръгнете или да закусите по-късно. Така ще си спестите неприятната гледка на кантара след празниците.

Наблегнете на месото

Избягвайте салатите с майонеза, комбинацията между месо и картофи, колбасите и десертите. Те със сигурност ще увеличат теглото ви. Но това го знаете. Може би не сте наясно, че ядките и плодовете също са много калорични продукти и с тях също трябва да се внимава. Зеленчуците и оризът бързо се усвояват от организма, затова малко след тяхната консумация отново ще усещате глад. Ако не искате, след като се приберете, да нападнете хладилника, наблегнете на месото.

Внимавайте с алкохола

За много хора спиртните напитки са като пусков механизъм, който отпуска и стимулира поглъщането на големи количества храна. Освен това самият алкохол е много калоричен, затова не се увличайте по чашките. Най-добре е да преминете на качествено червено сухо вино, но това не означава, че трябва да изпиете три бутилки.

Сподели във Facebook