Красота

10 Декември 2019

Животът днес

Известно е, че през студените месеци хората по-често изпитват чувство на глад, което води до качване на килограмите. Според специалистите причината е в недостига на витамин D, който се осигурява от слънчевите лъчи. Именно този витамин помага за производството на серотонин - хормона на щастието. Като добавим и дискомфорта от ниските температури, е ясно защо се увеличава количеството на кортизол – хормона на стреса, в организма ни. Той създава усещането за постоянна опасност и необходимост от енергийна подкрепа. Мозъкът знае, че серотонин може да се получи чрез храната, богата на триптофан и глюкоза. Освен това, за да се стопли, организмът на хората се нуждае от повече енергия, затова и гладът се появява по-често. Намалената физическа активност през зимата също е причина гледката в огледалото все повече ни тревожи.

Предлагаме ви няколко начина да победите зимния апетит и да поддържате доброто си настроение:

1. Пийте повече вода

Обикновено през зимата хората употребяват по-малко течности в сравнение с лятото. А често жаждата сигнализира за опасността от обезводняване чрез пристъпи на глад. Опитайте се да се върнете към нормалното количество вода, което употребявате през топлия сезон.

2. Увеличете белтъчините

Храната, богата на полезната аминокиселина триптофан (строителен материал за белтъчините), помага да се справите с глада и в организма ви да се увеличи количеството на серотонин. Триптофан се съдържа в червеното постно месо, пилетата, пуйките, рибата, яйцата, ядките и сирената.

3. Не пренебрегвайте въглехидратите

Въглехидратите също поддържат нивото на серотонин. Американски изследователи са установили, че в 16-17 часа хората най-често искат да похапнат нещо сладко. Именно през това време серотонинът в организма намалява. Най-лесно е да попълним запаса с торта или паста. Това обаче ще навреди на фигурата ни. Затова специалистите препоръчват сандвич с пълнозърнест хляб, банан или круша. Особено полезен е тъмният шоколад.

4. Употребявайте зелени и оранжеви плодове и зеленчуци

Бразилски учени доказаха, че оранжевите и тъмнозелени плодове и зеленчуци помагат да се намали теглото през зимата. Не забравяйте и да разнообразявате менюто си.

5. Хранете се правилно

Специалисти от Пенсилванския университет откриха, че жените, които обядват супа, през деня употребяват по-малко калории. Ефектът е най-добър, когато супата е нискокалорична, без запръжки и сметана. Не бива да забравяте още, че топлата супа сгрява.

6. Намалете мазнините

Известно е, че мазнините са първи помощници на наднорменото тегло. Добавяйте в салатите не мазна майонеза, а кисело мляко. Вкусът няма да се промени особено, а фигурата ви няма да пострада. Намалете продуктите с бяло брашно и ги заменете с пълнозърнести.

7. Повече пикантни храни

Пикантните продукти като лютите чушки не само запазват за по-дълго време чувството на ситост, а и загряват. Мексикански учени доказаха, че лютите чушки с 50% повишават сърдечния ритъм и обмяната на веществата през следващите три часа. Изгарят и излишните калории.

Сподели във Facebook