Възможно ли е да ядеш, колкото искаш, и да намаляваш теглото си? Учени от университета на Лийдс, Великобритания, отговарят с „да“ на този въпрос. „Много хора се отказват от диетите, защото чувстват глад между храненията, отбелязва Никола Бакланд, ръководител на екипа, провел проучването. – Нашето изследване показва, че продуктите с ниска енергийна плътност могат да помогнат да се преодолее този проблем.“

Става въпрос за продукти като картофи, ориз, макаронени изделия. Вкарването им в менюто помага да се отслабне по-бързо отколкото с традиционното изчисляване на калории, пише вестник The Sun. Според учените тези хранителни продукти по-бързо предизвикват чувство за насищане, което намалява потребността от вредни продукти и често хранене. Освен това като цяло хората употребяват по-малко храни. Пресните плодове и зеленчуци, постното месо, рибата, яйцата, бобовите култури имат същия ефект. Те съдържат по-малко калории от обработените продукти, но пък са много богати на вода, белтъчини и фибри.

За да потвърдят теорията си, учените провели изследване с участието на 37 жени с наднормено тегло. В продължение на 14 седмици те се хранели с продукти с ниска енергийна плътност и отслабнали средно с 5,5 кг. Участничките в друга контролна група, които намалили калоричността на приеманата от тях храна до 1400 калории, намалили теглото си средно с 3,3 кг.

Сподели във Facebook