През целия си живот Мария Калас се е опитвала да заслужи нечия любов. Първо на майка си, която е равнодушна кам нея от самото ѝ раждане. После на влиятелния си съпруг, който боготвори певицата Калас, но не и жената. Накрая на Аристотел Онасис, предал Калас заради собствените си користни интереси.

Великата оперна дива умира на 53 г. в празната си квартира, така и не успяла да стане истински щастлива.

Нелюбимата дъщеря

Раждането на Мария не радва никого. Родителите ѝ са мечтаели за син, но на 2 декември 1923 г. ги очаква, но на 2 декември 1923 г. ги очаквал неприятен сюрприз. Първите четири дни майката Евангелия Димитриаду дори отказвала да види бебето. Затова и не е чудно, че девойката израства с много комплекси. Цялото внимание и грижи са насочени към по-голямата ѝ сестра, на чийто фон бъдещата звезда изглежда като сива мишка. Когато хората видели срамежливата и пълничка Мария до ефектната Джеки, те трудно можели да повярват, че са сестри.

Родителите им се развеждат, когато Мария е на 13 години. Баща ѝ остава в Америка, а майка ѝ с двете дъщери се връща в родината си Гърция. Те живели бедно, но това не разстройвало толкова бъдещата певица, колкото раздялата с баща ѝ, който много ѝ липсвал. Независимо, че Евангелия не била особено грижлива майка, именно на нея Мария дължи кариерата си в операта. Евангелия настоявала дъщеря ѝ да постъпи в консерваторията. Още от първия ден Мария прави впечатление на педагозите, схващала всичко в движение, идвала първа в час и си отивала последна.

Успешната кариера

През 1941 г. тя дебютира в Атинската опера, но светът научава за нея шест години по-късно, когато се появява на сцената на „Арена ди Верона“. Тук, в Италия, 24-годишната Мария се запознава с Джовани Батиста Менегини, известен промишлен магнат и страстен почитател на операта. Затова не е чудно, че той веднага е очарован от Калас и е готов да сложи целия свят в краката ѝ.

Джовани е по-възрастен от Мария с 27 години, но това не им пречи да сключат брак. Бизнесменът става за нея не само съпруг, но и мениджър. Естествено, той ѝ оказва мощна финансова подкрепа, което помага на блестящата ѝ кариера. Но основната тайна на шеметния ѝ успех не са парите на съпруга ѝ, а безупречното ѝ владеене на техниката на пеене. СледВерона пред нея започват да се отварят вратите на най-известните оперни театри по света. През 1953 г. Калас сключва контракт с най-голямата звукозаписна компания EMI.

Мария обаче има проблем с килограмите заради огромния ѝ апетит. Любимото ѝ лакомство е сладоледът. С него тя завършва всяко хранене. За щастие Мария навреме взема мерки. Работейки над ролята на Виолета в любимата ѝ „Травиата“, тя много отслабва и се превръща в истинска красавица, което не убягва от погледа на известния съблазнител Аристотел Онасис.

Предателството

За първи път Мария се запознава с милиардера в края на 50-те години на миналия век в Италия, а след половин година Онасис ги кани със съпруга ѝ на яхтата си. Към края на това пътешествие бракът между Калас и Менегини се разпада. Певицата се отказва от американското гражданско и приема гръцко.

За разлика от бившия ѝ съпруг Онасис е напълно равнодушен към операта. Той не разбирал желанието на Мария да пее и неведнъж ѝ предлагал да прекрати кариерата си. Аристотел обаче не могъл да я направи щастлива. Бизнесменът ѝ е необходим заради имиджа. Милиардерът нямал намерение да се ожени за нея и дори я накарал да направи аборт, когато забременяла. Вземайки от Калас всичко, което му е необходимо, той намира нов обект на желанията си – Жаклин Кенеди. Онасис сключва брак с вдовицата на Кенеди през 1968 г., а Мария научава за това от вестниците. Тя е отчаяна, защото мечтаела да бъде на мястото на Жаклин. Въпреки това Калас и Онасис продължават да се срещат, но тайно.

Единственото лекарство, което може да спаси Мария, е работата ѝ. Но в този момент гласът ѝ не е в най-доброто си състояние, затова тя търси други начини за реализация. Първо се снима във филма на Пазолини „Медея“, който обаче няма касов успех. После се изявява като режисьор на опера в Торино и преподава в Ню Йорк. За съжаление, тя не е удовлетворена от тези дейности, затова пробва да се върне на сцената заедно с известния тенор Джузепе ди Стефано. Публиката посреща творческия тандем топло, но Калас не е доволна от себе си, гласът ѝ не е като предишния, а критиката я напада. Опитите да възобнови кариерата си се провалят, а и тя все още не може да забрави предателството на Онасис.

Затворничката в дома си

В края на живота си оперната легенда се превръща в истинска затворничка и почти не излиза от дома си в Париж. Броят на хората, с които общува, силно намалява.

 

На 16 септември 1977 г. Мария Калас умира. Според последната ѝ воля тялото ѝ е кремирано.

Сподели във Facebook