Колкото повече децата се занимават с музика, толкова са по-успешни в училище и по-добре се справят с математиката и с езиковите тестове.

Journal of Educational Psychology публикува резултати от мащабно изследване на ученици от горните класове, проведено от канадски специалисти. Те установили, че учениците, които се занимават с музика, много по-добре се представят на математически или езикови изпити.

Тази закономерност е забелязана отдавна, но специалистите от университета в Британска Колумбия решили да проверят доколко убедителна е тя. Те наблюдавали над 100 хиляди ученици, които полагали изпити, 13% от тях се занимавали с музика. Така учените доказали, че музиката определено повишава резултатите.

„Музиката влияе не само на усвояването на математиката, но и на физиката, биологията и хуманитарните науки. Децата, които се учели да свирят на някакъв инструмент, изпреварват връстниците си с около година по ниво на знания и умения във всички дисциплини“, съобщават авторите на изследването. Музиката помагала най-вече за усвояване на математиката и езиците.

Сподели във Facebook