Зимата е факт с всичките си характеристики - сняг, лед, минусови температури. Много шофьори подценяват сезона, докато той не се резвихри с пълна сила. Едва тогава се сещат да сложат на автомобила си зимните гуми, но често те не са в добро състояние и макар да носят определението "зимни" не са подходящи за зимни условия. 

 Гумите са най-важното нещо, на което трябва да обърнем внимание, защото чрез тях ние контактуваме с пътя и се борим с физичните закони. Не само е модерно, но е задължително да бъдем оборудвани с „пресни" зимни гуми с дълбок грайфер. „Пресни", защото каучукът е природен продукт и старее – тогава губи своите качества като сцепление и еластичност. Зимни, защото те са направени с повече силикони като добавка и съответно са по-меки и еластични при минусови температури, което е важно за сцеплението.

Какво е важно да знаят шофьорите

Бърз поглед върху четирицифрения DOT номер, който е отпечатан на борда на всяка гума, ще ни ориентира дали гумата е по-стара от четири години, след което започва процес на напукване и втвърдяване. Първите две цифри указват годината на производство, а последните две – седмицата на производство. Така че, ако гумата е по-нова от DOT 1301 – всичко е наред.

Минимално допустимата дълбочина на грайфера от 1,6 мм по закон също е недостатъчна за едно сигурно пътуване през зимата. Не е препоръчително да се използва гума с по-плитък грайфер от 2,5-3 м. Третото важно нещо, на което трябва да обърнем внимание, е налягането на гумите, което за всеки автомобил е оказано на стикер, залепен отвътре на капачката на резервоара. С настъпване на студовете въздухът в тях се свива и те омекват. Важно е да следим налягането непрекъснато или още по-лесно – да напомпаме гумите с азот, който не се влияе от температурните амплитуди.

Сподели във Facebook