-     Кои ще бъдат приоритетите в работата Ви, г-н Крусев?

-     Основните ми приоритети при работата ми като заместник-кмет по „Транспорт и транспортни комуникации“ са свързани с продължаване на проектите за модернизация на градския транспорт, изграждане и рехабилитация на инфраструктура, налагане на устойчиви и екологични начини на придвижване в рамките на града. Целта е да превърнем обществения транспорт в система, отговаряща на нуждите на хората и предоставяща конкурентна транспортна услуга. Паралелно с това ще работим и за модернизация на управлението на трафика в града, което ще позволи да редуцираме задръстванията и всички произтичащи от това вредни ефекти за здравето на хората и икономиката на града.

ще работим и за модернизация на управлението на трафика в града, което ще позволи да редуцираме задръстванията

-     А какво ново да очакваме до края на годината?

-     От септември поетапно започваме да въвеждаме в експлоатация новите 110 автобуса, част от които вече са в града ни. Очакваме 5 чисто нови трамвайни мотриси, както и 20 употребявани мотриси от Прага, част от които вече се движат по линия 22. До края на годината планираме да завършим и Центъра за управление на трафика, което ще позволи по-добро управление на транспортните потоци в града.

-     Направен ли е анализ за ефективността от вдигането на цената на билета?

-     Много важно при анализа на цените за пътуване в обществения транспорт е да се вземе под внимание цялата тарифна политика, която в момента действа. Цените на картите за пътуване останаха непроменени и бе въведена годишна карта за 365 лв., което представлява по 1 лв. на ден независимо от броя пътувания. На тази база повишението на цената на билета доведе до пренасочване на хората от еднократни билети към картите за пътуване и при тях се отчита сериозен ръст.

-     Има ли забавяне по някои от ремонтите в столицата? Има ли закъснение на сроковете за изпълнение на ремонт на някои булеварди? Къде гражданите да се въоръжат с търпение?

-     Към момента регистрираме закъснение единствено на бул. „Витоша“, където строителите вече търпят санкции за ненавреме свършената работа. Нещото, към което сме безкомпромисни при обектите, финансирани от Столична община, е качеството и връщаме изпълнителите, докато не отстранят всички дефекти. По всички други големи обекти в града се работи усилено, строителните фирми спазват графика и имат готовност да предадат обектите в срок. Имаме уговорка със строителите по бул. „Ботевградско шосе“ и бул. „Владимир Вазов“ дори да приключат предсрочно обектите си, като по този начин облекчим движението в тази част на града при началото на учебната година.

-     Ще се разширяват ли синя и зелена зона?

-     Имаме постъпили редица заявки от граждани в погранични на сегашните зони квартали, които открито искат да се въведат платени зони за паркиране възможно най-скоро. Ще бъдат направени съответните консултации и анализи от колегите от ЦГМ, които заедно с районните кметове и гражданите ще вземат решение дали да предложат разширение на обхвата на зоните.

-     Ще се развие ли системата от велоалеи и велопаркинги, така че повече хора да използват съвременния начин на придвижване в градска среда?

-     Планираме съществено разширение на велосипедната мрежа в града, както и на съпътстващата инфраструктура. В момента изграждаме велоалеи по бул. „Витоша“ и ул. „Обиколна“ в „Дружба“. Беше анализирана възможността за изграждане на велосипедна алея и по бул. „Владимир Вазов“, където за съжаление поради спецификите на булеварда няма да бъде удачно. Заедно с арх. Здравков търсим алтернатива, правейки съответните анализи и проучвания. Велостоянки се поставят около всички метростанции, а идеята за система от обществени велосипеди под наем също търпи развитие.

 

Сподели във Facebook