Всички сме виждали деца, прегърбени под тежестта на тежката училищна  да изберемраница. Повечето от нас и са носили раницата на децата си, установявайки всеки път, че тя е прекалено тежка и за възрастен човек. Всъщност обикновено, когато се опитваме да я направим по-лека, установяваме, че няма нищо излишно.

Как да я направим по-лека

Важно е и самият багаж да бъде правилно подреден. Най-тежките и големи учебници трябва да са най-близо до гърба. Добре е раницата да има повече отделения, което ще позволи по-лесното й подреждане. Балансът между лявата и дясната страна също не бива да се пренебрегва. Изберете ергономична раница, чийто гръб следва естествената извивка на гръбначния стълб. Тя трябва да е плътно на гърба. За по-добро балансиране на тежестта и облекчаване на раменете и гърба е добре да има колан за кръста.

Използването на тетрадки от рециклирана хартия са вариант, който също ще намали теглото на чантата. Несесерите от плат или пластмаса са по-леки. Училищните шкафчета, в които се оставят разни неща, са добра идея, но за съжаление те не са особено разпространени у  нас. Затова важно е децата да носят само неща, които са им необходими за самия ден, и да ги подреждат правилно.

Друго важно правило, за да не получи детето болки в гърба или гръбначни изкривявания е да има правилна стойка. Може да се тренира вкъщи пред огледалото. Стъпалата са леко навътре, коленете присвити и отпуснати, тазът и гърбът изправени. Носенето на раницата трябва да е винаги на двете рамене, а ръцете да държат презрамките при качване на стълби или преодоляване на препятствия. За поставянето и свалянето на раницата е добре да се използват по-високи повърхности - гръбначният стълб не се усуква или превива, докато товарът, който се повдига с извит гръб, упражнява екстремен натиск върху гръбначните прешлени.
 

Сподели във Facebook