Абитуриентските балове са чудесен повод за много търговци да ви бръкнат дълбоко в джоба. Желанието да осигурите незабравимо преживяване за детето си, което задължително е свързано с сериозни разходи, отдавна е надушено от много доставчици, фризьори, гримьори, шивачи и продавачи на дрехи, заведения, туроператори.

През последните години определено има мода да се използват услуги на фирми, които обещават да организират абсолютно всичко, свързано с абитуриентския бал. Първата и най-важна уловка тук е да се внимава още на етапа на първоначалната оферта.

Защото потребителят няма как да се досети за всичко, което ще му трябва в такъв ден. А ако се сети в самия ден, обикновено вече е изправен пред свършен факт. Точно това обстоятелство се използва от некоректни фирми. В първоначалната оферта те представят само цените на основните услуги, без да пояснят, че има и други, които придружават основните.

Например поръчвате кетъринг. В офертата е отбелязана цената за съответния брой хора, но когато храната бъде донесена, се оказва, че трябва отделно да платите за транспортирането ѝ. Това се случва често според оплаквания, постъпили в Комисията за защита на потребителите. 

Също така трябва много да се внимава с професионалните фризьори и гримьори. Такива услуги не се ползват всеки ден и е нормално човек даже да не знае кое как се казва, какво представлява и дори дали има нужда от него. Цените на тези услуги варират в много широк диапазон и ако ще се ползват, най-добре е предварително всичко да се проучи из основи.

Другият капан, в който родителите на абитуриенти лесно падат, е нуждата от пари. Обикновено тези разходи могат добре да се планират и следователно – да се предвидят. Но с наближаването на деня на бала изникват нови разходи и много често хората се принуждават да теглят кредити. А най-спешно се дават т.нар. бързи заеми, които по принцип са рискови и изпълнени с подводни камъни.

Туристическите фирми също се включват в серията нелоялни търговци, които могат да вгорчат празника на подрастващите. От десетилетия насам е практика да се организират така наречените втори или трети абитуриентски балове, най-често извън населеното място, в което се прави основният бал. Често тези събития са свързани с екскурзии. Миналата година например нашумя случай, в който пловдивски туроператор събра 26 210 лева за тридневна екскурзия на абитуриенти до Кушадасъ, за да отбележат завършването си. Парите са събрани още в началото на годината, но през април фирмата внезапно фалира. Тогава се открива, че тя няма изискваната от закона застраховка на риска, следователно абитуриентите няма как да бъдат възмездени. Разбира се, подобно отношение към клиенти може да има и без това да е свързано непременно с абитуриентски бал. Някои фирми се държат нелоялно независимо от това какви са клиентите им. Но е много тъжно, когато децата, току-що прекрачили прага на училището, веднага се сблъскват с непочтеността и тарикатлъците на околния свят.

 

Сподели във Facebook