Здраве

1 Октомври 2015

5031

Животът днес

Всички сме чували за пролетна умора, разпознаваме нейните симптоми и с настъпването на пролетта сме готови за това състояние. Но малко хора знаят, че освен пролетна умора, съществува и есенна умора.

Какво се случва

С настъпването на есента, постепенно дните намаляват, а заедно с тях  намаляват и светлината, и топлината. Дните стават все по-къси, намаляват и часовете слънчево греене.

Усещате силно сърцебиене, прекомерно изпотяване. Имате чувството, че не ви достига въздух. Постоянният стрес изтощава организма ви, прави ви вечно уморени и сънливи, концентрацията и паметта ви отслабват, работата ви не спори... Всичко това може да са симптоми за обикновена преумора или за есенна умора.

Какво да направите

- Движение, движение и пак движение - физическото движение не е панацея, но е абсолютно необходимо, за да ви държи в тонус. Спорт, танци или просто ходене - вършат чудесна работа.

- Време за хоби - не се усмихвайте скептично. Заниманието с дейности, които носят удоволствие, борят стреса и противодействат на депресивните състояния.- Хранете се пълноценно - с настъпване на есента имаме навика да започваме да се храним с по-тежки храни. От изключителна важност е да се храним разнообразно и пълноценно, като на трапезата ни задължително трябва да присъстват плодове и зеленчуци.

Позитивната нагласа бори стреса

- Усмихвайте се - смехът освобождава адреналина и повишава чувството за щастие, същевременно стимулира работата на клетките, борещи се с инфекциите.

Всичко за хроничната умора и стрес

- Сън - осигурете си необходимите часове сън, за да се чувствате отпочинали. Специалистите съветват, че възрастният човек трябва да спи минимум 6 часа на денонощие.

- Витамини - невинаги храните, които приемаме съдържат необходимото количество витамини и аминокиселини, затова се консултирайте с вашия лекар и приемайте хранителни добавки, набавящи нужната доза витамини.
 

Сподели във Facebook