Здраве

13 Май 2024

347

credoweb bg

Болките в кръста не избират възраст и могат да ни превърнат във временно обременени от годините хора, дори без да сме наистина в напреднала възраст. Нерядко този проблем произтича от нашето ежедневие - дългите часове в неудобна позиция пред компютъра, нощ, прекарана върху твърде мек матрак или в следствие на интензивни тренировки. За щастие, има навици и прости действия, които могат да ни помогнат в тези неприятни усещания:

Заздравяването на коремните мускули чрез упражнения като планк, усуквания и подходящи йога асани - стегнатият корем ще „подкрепи“ кръста и ще успокои дискомфорта.

Осигуряването на правилна стойка през целия ден - изправен гръбнак и раменете отпуснати назад - помага за намаляване на напрежението в областта на кръста.

Използването на топли и студени компреси може да бъде чудесно средство за облекчаване на напрегнати мускули или възпаления - топлината отпуска, докато студът намалява възпалението.

Носенето на поддържащ колан по време на активности, които могат да натоварят гърба, осигурява необходимата подкрепа и предотвратява болката.

Не забравяйте, че при продължителни болки е важно да се консултирате със специалист. А междувременно, облекчението може да идва и от обикновени болкоуспокояващи като ибупрофен (Doloren).

CredoWeb е социална платформа за здраве, която свързва лекари и пациенти. Предлага експертна информация за здравето, както и интерактивна комуникация.

Сподели във Facebook