Charlie Hebdo: „Три години в консервена кутия“
Изданието прави огромни разходи, за да опази екипа
Сатиричното издание Charlie Hebdo пусна брой, посветен на 3-годишнината от терористичната атака над негови журналисти. Във водещата статия редакцията споделя, че ѝ се налага да прави огромни финансови разходи, за да обезпечи безопасността на хората, превръщайки работните им места в бункер.
Специалният брой е в традиционен за изданието стил с водещо заглавие: „Три години в консервена кутия“.
Главният редактор на Charlie Hebdo, карикатуристът Лоран Сурисо, пише, че за година те са принудени да отделят около 1-1,5 млн. евро, които отиват за полицаи, съпровождащи журналистите, за охрана на зданието, за укрепване на входа към помещението на редакцията и други мерки за безопасност. Поради това оборотният капитал на изданието рязко е спаднал. През 2016 г. доходите на Charlie Hebdo са 19,4 млн. евро, докато през 2015 г. те са били 60 млн.
„Не трябва да се смята за нормално печатно издание в демократична страна да е принудено да харчи половината от доходите си от продажби за обезпечаване на безопасността на журналистите и помещенията, където те работят“, каза главният редактор.
Да припомним – на 7 януари 2015 г. в сградата на Charlie Hebdo нахлуха терористи, въоръжени с автомати, и започнаха стрелба по работещите в редакцията. В резултат загинаха 11 души.