Човешката натура е доста противоречива. Наближат ли празници, хората започват да се ровят в кулинарните сайтове и списания, запасяват се с пържоли, сметана и майонеза, обменят рецепти за десерти, а в същото време се притесняват за фигурата си. Проблемът засяга най-вече жените. Затова специалистите предлагат да започнат 2020 г. с 10 стъпки, които могат да станат отличен старт за постигане на целта - идеален външен вид.

1. Запасете се с мотивация

Основното, което трябва да бъде в излишък, когато искате на отслабнете, е желанието ви да успеете. Стимулите са различни, но най-разпространеният и ефективен е снимка, на която изглеждате добре, а фигурата ви е близо до мечтаната. Поглеждайте я всеки път, когато поискате да хапнете нещо калорично.

2. Поговорете с близките си

Въпреки че хората около нас са нашата поддръжка и опора, стане ли въпрос за сваляне на килограми, обикновено е обратно. Често роднините от благородни чувства, видят ли ни, започват да отрупват масата. Затова е необходимо да поговорите с тях. Помолете ги да не носят вкъщи висококалорични и вредни продукти или да ги държат по-далече от вас.

3. Изработете си нов механизъм на пазаруване

Естествено, без списък няма да минете. Предварително уточнете всички хранителни продукти, които ще купувате, като задраскате вредните. Традиционният съвет е – не пазарувайте, когато сте гладни.

4. Направете си собствени измервания

Много съвременни диетолози препоръчват хората да следят индексът на телесната маса (ИТМ). Формулата е проста - теглото в килограми се разделя на квадрата на височината в метри. За наднормено тегло се приема ИТМ над 25. Има още един показател – обиколката на талията. При жените тя не бива да е по-голяма от 80 см, а при мъжете – от 94 см.

5. Проверете количеството на телесните мазнини

Има случаи, когато някои хора изглеждат стройни, индексът на  телесната им маса, както и обиколката на талията им са в норма, а телесните мазнини в излишък. Затова не е зле в някой медицински център да проверите тяхното количество.

6. Установете дали ви липсват някои полезни вещества

Според експертите някои вещества, като витамин D, влияят върху метаболизма. Когато те са недостатъчно, отслабването става много трудно. Важно е да се консултирате със специалист и да не предприемате сами корекциите.

7. Мислете, преди да подготвите празничната трапеза

По традиция на всеки празник отрупваме масата с висококалорични продукти. Потърсете информация и намерете ястия и десерти, които са не само полезни, а и вкусни. Алкохолът само ще навреди на фигурата ви.

8. Постепенно преминете към правилното хранене

Известно е, че вредните хранителни навици, които хората са усвоили още от детството си, са основна причина за наднорменото тегло. С тях не е лесно да се преборите. Резултатите от повечето диети са не само спорни, а и спазването им причинява сериозен дискомфорт. Затова специалистите препоръчват хората да се придържат към принципите на здравословното хранене. Те гарантират по-безпроблемно и трайно сваляне на излишните килограми. Нормалното количество калории, които трябва да употребяват възрастните жени е около 2200, а мъжете – 2800. Най-сигурно е да се ориентирате към средиземноморската диета – много пресни плодове и зеленчуци, риба и морски продукти, зехтин, макаронени изделия от твърди сортове пшеница… Това балансирано хранене е и много здравословно.

9. Осигурете си достатъчно физическо натоварване

Един от най-важните фактори за понижаване на наднорменото тегло е физическото натоварване. То зависи обаче и от здравословното състояние. Но даже на хора със сърдечносъдови проблеми се препоръчват ежедневните разходки с продължителност до 40 минути. Интензивните тренировки не са необходими, а може и да навредят.

10. Потърсете съвет от специалист

Ако сте с наднормено тегло и не става въпрос само за няколко излишни килограма, посетете специалист. Още повече, ако сте сред хората със затлъстяване. Този проблем засяга не само външния ви вид, а и здравословното ви състояние. Помощта на експерт като ендокринолог може да се окаже безценна.

Сподели във Facebook