Лайфстайл

7 Септември 2015

2934

Животът днес

На първо място са стридите. В зависимост от размера си те могат да осигурят между 16 и 182 мг цинк за порция от 100 г, което се равнява на 110-1200% от препоръчителния дневен прием. Но тъй като стридите рядко присъстват на трапезата на българина, по-добре е да се ориентирате към пшеничния зародиш. Той е по-достъпен и съдържа 17 мг цинк в 100 г. Животинският черен дроб е богат на редица витамини и минерали, но по съдържание на цинк първенецът е телешкият черен дроб с 12 мг. Нетлъстото телешко месо от гърба, плешката или бута ще ви осигури около 10 мг в 100 г (70% от препоръчителния дневен прием). Следват печените тиквени семки, които се класират също с 10 мг на 100 г.

Динените семки са изключително богати на цинк

Както и тиквените, динените семки са по-популярни в азиатската кухня. Те могат да се ядат и сурови, да се белят или да се дъвчат цели, а по съдържание на цинк се равняват с тиквените си събратя. Черният шоколад, който все по-често привлича вниманието на учените с неизброимите си здравословни ефекти, също съдържа цинк в немалки количества - 9,6 мг във всеки 100 г. Следват агнешкото месо с 4,2-8,7 мг на 100 г, фъстъците с 6,6 мг на 100 г и морските раци със 7,6 мг в 100 г. 

Сподели във Facebook