Спорт

11 Октомври 2018

Животът днес

Ако сте решили да трупате мускули, първо трябва да преоцените начина си на хранене. Какво трябва да съдържа вашето меню, когато искате в огледалото да видите мечтаното от вас тяло:

1. Говеждо месо

То е пълно с цинк, който повишава нивото на тестостерона в организма. А този хормон е лидер сред „приятелите“ на мускулите. Говеждото месо е много  богато още на креатин, който участва в синтеза на АТФ (Аденозинтрифосфорната киселина или аденозинтрифосфат ). Тя също е много важна за увеличаване на мускулната маса. А и самото говеждо е главно белтъчини.

2. Пиле

В 100 грама пилешко се съдържат 25 грама белтъчини, а това е много. Има и голямо количество аминокиселини. Така че, ако искате да натрупате мускули, задължително включете в менюто си пиле. Може да го печете или варите, но пропуснете майонезата и маслото.

3. Фъстъчено масло

То е вкусно, но у нас не е особено популярно. Все пак, ако някой иска, може да го намери. Фъстъченото масло е цяло море от белтъчини, необходими за растежа на мускулите. Съдържа и здравословни мазнини. Отличен вариант е след тренировка да закусите сандвич с фъстъчено масло. Може да добавите и нещо сладко. Захарта повишава нивото на инсулина, а това също е добре.

4. Сьомга

Тази риба е отличен източник на омега 3 мастни киселини, изключително полезни за здравето. Те намаляват количеството на мазнини в организма, понижават риска от възпаления на ставите и повишават нивото на тестостерон. И още – в 100 грама сьомга се съдържат 23 грама белтъчини, почти както в пилетата.

5. Спанак

След тренировка в организма обикновено се нарушава киселинният баланс, което може да предизвика загуба на мускулна маса. Спанакът обаче помага да се неутрализира този неприятен ефект. Спомнете си за Попай Моряка и наблягайте на ястията със спанак.

Сподели във Facebook