Допълнителна застраховка неутрализира слабостите на здравната система

Здравната система е болна и няма признаци скоро да се изправи на крака. След две дузини години на промени картината на задължителното здравно осигуряване не дава основания за оптимизъм - реално плащат вноски само работещите, които са около 2 млн., държавата плаща частично за осигурените от нея, а близо 2 млн. граждани изобщо не плащат. Парите за здраве не стигат за нищо. Обществото е все по-недоволно от медицинските услуги. Силното подоходно неравенство и инерцията от „безплатното” здравеопазване само задълбочават проблемите. Активното население ще продължи да намалява, а делът на възрастните със закономерно повишените им здравни потребности само ще расте.

Без съмнение направата на лична допълнителна здравна застраховка в тази обстановка е умно и рационално контрадействие. Струва си да се замислим за предимствата: гарантирано е, че се слага край на безкрайното чакане пред различни кабинети. Че времето за придвижване на пациента по веригата „личен лекар – специалист - водещ за страната специалист” е сведено до минимум. Достъпът до най-съвременната апаратура също е осигурен, защото е ангажимент по договор между частен изпълнител, какъвто е здравният застраховател, и съответния негов клиент – осигурения. По същата причина не може да има и проблем с липса на талони за изследвания и консултации.

Винаги е възможна смяна на лекар по желание на пациента. Отпадат всякакви парични взаимоотношения между пациенти и изпълнители на здравни услуги. Застрахователят има интерес да следи „изкъсо” и качеството на всички  медицински услуги, и коректността на предявената към пациента цена.

Във всяка здравна ситуация сме в състояние да се справим по-бързо, по-лесно, по-качествено, по-резултатно и по-евтино от предлаганото „по каналния ред”.

Стандартната медицинска застраховка е за 1 година и предлага различни пакети, които могат да се комбинират по избор. Два от тях влизат задължително във всяка застраховка „Извънболнична медицинска помощ“ и „Болнична медицинска помощ“. Избираеми са услугите „Подобряване на здравето и предпазване от заболяване (Профилактика)”, „Възстановяване на разходи (за лекарствени и помощни средства)“ и „Допълнителни услуги“, като  наблюдение на бременност и раждане, стоматологични, избор на екип, помощни средства, медицински транспорт и др.

Първият пакет значи възможност за директен достъп до лекари от всички  специалности и най-широка гама лабораторни и други изследвания, включително до скенер, ядрено-магнитен резонанс. Скъсява се процесът на поставяне на диагноза, пести се време, застрахованият има неограничени възможности да избере лекар специалист, както и лечебно заведение. Услугите в „Болнична медицинска помощ” осигуряват стационарно лечение и санаториална рехабилитация по избор. Има схема и на абонамент, но здравни услуги се ползват само в здравните заведения, с които застрахователят има договор. Пациентът представя персоналната си карта по застраховката и на тази база застрахователят плаща ползваните услуги.

При друг вариант пациентът сам плаща услугите, а застрахователят възстановява разходите. В случая застрахованият посещава здравни заведения извън списъка на компанията.
Мисията на ЗК „Медико-21”, която е една от най-авторитетните на българския пазар, е чрез гъвкава и комплексна организация да предостави най-доброто здравно обслужване, насочено към опазване, своевременно откриване на отклонения в здравното състояние, бърза и ефикасна диагностика, ефективно лечение и рехабилитация на възникнало заболяване с най-съвременните технологии и методи на медицинската наука и практика.

Сподели във Facebook
Етикети: Брой 99