Лято е, горещо е, във времето на пътуванията сме. Поради задълбочилата се в последните години криза или поради склоността към икономии, мнозина предпочитат на дълъг път през жегите да пътуват на отворени прозорци, вместо да си пуснат климатика. Това не се препоръчва, защото по този начин не се реализират икономии. Насрещният въздух възпира колата, въздушното съпротивление оказва отрицателното си влияние. Ако искате да пестите от горивото и да не „хвърляте” неразумно през ауспуха петолевки, то най-добре е да се движите на дълъг път на най-високата предавка, без да сменяте често оборотите и да поддържате постоянна скорост.

Как трябва да се шофира с климатик

На извънградско по първокласен път застопорете стрелката на скоростомера на 90 км/ч. На магистрала най-икономично ще се придвижвате при 120 км/ч също на най-високата предавка. Ако сте с автоматик, поддържайте постоянна скорост. Можете да карате и по-бавно за пестене на гориво, но така ставате опасен за останалите участници в движението, които не могат да предположат отдалече, че се влачите по аутобана. По селски пътища се придвижвайте на първа и втора предавка, без да давате много газ при преодоляване на ровове и бабуни.

Използвайте възможността да карате от време на време на полусъединител. Така ще пестите, няма да вдигате пепел и да пълните купето с прахоляк. 

Колко повече харчи колата при пуснат климатик

Не пестете от климатик. Обикновено на 100 км. пробег се харчи литър гориво повече. Ако пък е много жега, може да стигнете и до 1,5 литра. Не забравяйте, че разликата на въздуха в купето с този отвън не трябва да е по-голяма от 10 градуса по Целзий. При тръгване с отворени прозорци за 200-300 метра може да изгоните топлия въздух от кокпита. Когато климатикът заработи, добре насочете духалките към главите и гърдите си. За да не настинете след продължително пътуване, от време на време пускайте студения въздух в краката си. Не е проблем климатикът да работи и при леко отворени прозорци.  

 

 

Сподели във Facebook