Независимо от пола децата използват едни и същи механизми и структури на главния мозък, за да решават математически задачи. Такива са резултатите от изследване (публикувани в Science of Learning), което за първи път използва визуализация на главния мозък, за да опровергае мита, че момчетата се справят по-добре с тази дисциплина.

Преди време това твърдение също беше отхвърлено, но научните работи се основаваха върху резултати от математически тестове.

„Ние анализирахме поведението на момчета и момичета на тестове по математика и разбрахме, че техните показатели са статистически еквивалентни – те са неразличими. Но ние си зададохме въпроса какво се случва в мозъка? Задействат ли се едни и същи механизми?“, споделят авторите на изследването от университета „Карнеги Мелън“, САЩ. За да отговорят на този въпрос, те изучили мозъка на 104 деца на възраст от 3 до 10 години. Първо им предлагали когнитивни тестове, след което – видео с увлекателни уроци по математика. В същото време учените изследвали децата с магнитно-резонансен томограф.

Подобна визуализация, за да се преценят биологическите математически способности на момчетата и момичетата, се използва за първи път. Така учените установили кои области на мозъка реагират на математическите аспекти във видеото и задачите в сравнение с нематематическите аспекти (четене или изучаване на азбуката). Експертите открили, че при решаване на математически задачи и при момчетата, и при момичетата се задействат едни и същи области в мозъка. Според учените твърденията, че математиката не се отдава на момичетата, са легенда, която няма никакви основания.

Сподели във Facebook