Акценти

9 Ноември 2016

2070

Животът днес

VIVACOM стартира за седми път дарителската кампания Операция „Жълти стотинки”. Последните три години инициативата подпомага младежи, които при навършване на пълнолетие напускат социалните домове. Обикновено тези млади хора се оказват „на улицата“, нямат дом, често нямат завършено образование, липсват им социално-битови умения. Те се вграждат трудно в обществото, изключително трудно си намират работа и среда.

Всяка година около 300 младежи без родители, навършили 18 години, отпадат от системата на Държавна агенция за закрила на детето и трябва да напуснат домовете. Кампанията на VIVACOM им подава ръка, дава им шанс да бъдат настанени в наблюдаваните жилища „Дом Възможност“ на „Фондация за социална промяна и включване“ (ФСПВ). Тези жилища са за тях не само временен подслон. Те са място, където сираците започват да изграждат у себе си способности и умения за живеене, за труд и интегриране, да стават самостоятелни. Те получават шанс да търсят и намерят работно място, да управляват лични финанси, да се справят с домакинство, да бъдат информирани и отговорни за здравето си, да развиват и поддържат позитивни социални взаимоотношения.

В подкрепа на благородната кауза през 2016-а застават чаровната певица Белослава и легендарният спортист Йордан Йовчев. Техният знак и призив са да загърбим егоистичното в себе си, да се опитаме да помогнем и на други хора наоколо.

Националните дарителски кампании на VIVACOM Операция „Жълти стотинки” стартира първо през 2010 година. Тя набира средства за различни социални каузи, като дава възможност на всеки човек да помогне с малки суми по свой избор, а телекомът и неговите партньори в инициативата удвояват събраните в магазините средства. Даренията от ресто – както дребни монети, така и други суми - се събират в специално изработените за целта касички в магазините на VIVACOM и партньорските обекти. Тази година кампанията продължава до декември.

Дарения могат да се правят и чрез SMS на кратък номер 17 777 с текст DMS DOM (1 лв.*), обаждане на 0 900 5 11 15 (1 лв.), банков превод по сметка IBAN BG26RZBB91551005874084 или през сайта на фондацията *1,20 лв. за предплатени услуги.

В уникалната за България инициатива VIVACOM е заедно с други значими компании като Burger King, Ciela, Cinelibri, Colibri, Dental Clinic Petar Duchev, DHL, Domino’s Pizza, Grand Optics, Inmedio, KOM, Miele, Mr. Bricolage, Nike, 1 minute, Praktis, Relay, Renault-Nissan, SDI Broker, Sport Depot, Texas Chicken, кино АРЕНА, МЕТРО, Оптики Joy.

Официалната страница на Операция „Жълти стотинки“ във Facebook е www.facebook.com/Операция-Жълти-Стотинки.  Още информация можете да намерите и на www.vivacomfund.bg, както и на сайта на ФСПВ: www.fscibulgaria.org

Програмата „Дом Възможност“ гради мрежа от жилища от семеен тип за младежи, базирана е на добри практики от Западна Европа. Тя има потенциала да прекъсне най-честия нежелан цикъл на развитие на съдбата на изоставените, които, излезли веднъж навън, се оказват лесна жертва на редица рискови поведения и практики. Оказват се тласнати към живот с просия, престъпност, проституция.

Сподели във Facebook