Растящата популярност на социалните мрежи в настоящия момент са най-актуалната тенденция в интернет, като сегментът се развива с изключителни темпове. Новаторските идеи тук се появяват толкова бързо, че е много трудно да се предскаже кои от тях ще доминират през следващите години и кои ще загубят позиции.

Според анализаторите основните промени ще бъдат свързани с обновяване на сайтовете на социалните мрежи, увеличен пазарен дял на дигиталните медии, по-висок рейтинг, ръст в аудиторията и т.н.

Кои са тенденциите, които ще определят развитието на дигиталното общуване през 2017 г.

Повече практичност в използването на социалните мрежи

Първоначалното предназначение на социалните мрежи е било улеснената комуникация. Те са били замислени като инструмент за по-комфортно общуване. На потребителите е осигурена възможността по всяко време да видят какво ново се случва в живота на техните приятели, да оставят коментари, да напишат съобщение или просто да споделят мнението си за една или друга информация. С течение на времето обаче социалните мрежи се превърнаха в сериозна медийна сили, която може да служи на нечии интереси. Ако видим какво се случва в тази сфера през последните години, ще установим, че практическото използване на социалните мрежи бележи сериозен ръст. Според експертите тази тенденция се запазва, дори ще се ускори, и през 2017 г. Рекламата, маркетингът, промоциите на различните брандове, онлайн продажбите и даже политическите кампании – всичко това постепенно навлиза в територията на социалните мрежи. Facebook, Twitter, YouTube и други онлайн канали се ориентират към създаване на най-мощния информационен поток, който може да влияе върху живота на огромен брой хора. 

Широк избор на средства за бранд мениджмънт и реклама

Известно е, че социалните мрежи влияят чувствително върху продажбите в интернет-магазините, а новите тенденции в рекламата се появиха благодарение на бързо развиващите се социални мрежи. Затова и не е чудно, че много компании започнаха да ги използват като инструмент за развитие на бизнеса си. Според световните анализатори тази тенденция ще бъде дългосрочна и определено ще доминира през следващите години. Днес мениджърите имат много голям избор на средства за реклама. Независимо в каква сфера работи компанията, тя винаги може да подбере няколко удобни платформи за провеждане на маркетингови компании или за рекламиране на продукцията и услугите, които предлага.

Прогнозите за Facebook

Най-голямата социална мрежа в света не показва никакви признаци за забавяне на развитието си. Напротив, през следващите години ще станем свидетели как Facebook ще заеме водещи позиции в много сегменти на интернет. Социалната мрежа в момента активно влага средства за развитие на собствена видеоплатформа, така че в скоро време се очаква съществен пробив в тази сфера. Прогнозите са, че през 2017 г. социалната мрежа сериозно ще увеличи доходите си от реклами, най-вече на мобилни устройства. През 2016 г. Facebook реализира доходи от реклама в размер на 11,4 млрд. долара, 84% от които бяха осигурени от ползватели на смартфони и таблети. При това социалната мрежа има всички шансове да увеличи печалбите си. По някои оценки днес активните рекламодатели са около 60 милиона. Но пазарът съвсем не е наситен. В Facebook са наясно, че 80% от рекламодателите започват дейност в социалните мрежи със най-прости стъпки, затова екипът на Марк Зукърбърг се опитва да ги улесни, като създава нови възможности, които ще позволят на компаниите да увеличат обхвата на аудиторията си.

Видео в реално време

Видеото в реално време е най-горещата тенденция в социалните мрежи през 2017 г. Snapchat, Kick и Facebook активно препоръчват този начин за комуникация и информиране, оценявайки високо неговия потенциал. Ръстът, който очакват специалистите в този сегмент, е огромен, защото това осигурява възможност на компаниите да популяризират всяко събитие, проведено от тях, по всяко време. И в момента мениджърите използват все по-често real-time video при провеждането на презентации, а такива онлайн транслации събират многомилионна аудитория.
 

Рекламата в социалните мрежи

Всяка социална мрежа използва различни начини за привличане на рекламодатели, но и самите те активно търсят нови методи за популяризиране на компаниите си. Така че и през тази година пазарният обем на онлайн рекламите съществено ще се увеличи, а никакви признаци за спад не се констатират. Една от най-забележимите тенденции през 2017-а ще бъде „скритата“ реклама. Ползвателите вече реагират доста негативно на традиционните банери и обяви, затова рекламодателите търсят нови начини, за да ангажират вниманието на потенциалните клиенти. А „скритата“ реклама не изглежда като такава, посланията са органично вплетени в контекста, като по този начин се избягва т.нар. „банерна слепота“. Според статистиката ефектът от такава реклама е с 25% по-висок в сравнение с другите маркетингови похвати.

Сподели във Facebook