Перспективите пред новата мрежа са повече от добри

През последните дни станахме свидетели и на лекарски протести, защото медиците за пореден път са разтревожени дали ще могат да изпълняват своите ангажименти към пациентите заради ограниченията, наложени от здравната каса. Надеждата е, че и този път ще се намери компромис и пожарът ще бъде загасен. Но едва ли здравеопазването ни ще се подобри само чрез аварийно преодоляване на постоянните кризи.

Истинското развитие ще забележим при реално решаване на проблемите, които вълнуват и лекарите, и пациентите. А това ще стане само чрез използването на новите технологии не само за диагностика и лечение, но и за комуникация в системата. Възможността за бърз и качествен контакт между лекарите и между тях и пациентите спестява време, усилия, средства. Точно затова тази пролет България ще има своята професионална социална мрежа CredoWeb.

Потърсихме мнението на председателя на Българския лекарски съюз за първата и уникална по рода и мащаба си професионална онлайн платформа в медицината CredoWeb:

- Приема се много добре от хората, които вече са запознати, които са експерти в тази област, в тези технологии. Според мен е нещо много перспективно, с неограничени възможности за развитие, за наистина ефективен контакт и обмяна на опит между лекарите.

И ако по-късно това се свърже и с нашата система за обучение, мисля, че перспективите са повече от добри. В същото време такава платформа е и възможност за пациентите - да бъде улеснен достъпът им до лекар, контактът им с лекаря, консултите със съответния специалист - все неща, които според мен имат изключително добро бъдеще. Мога само да поздравя Хелт медия за разработката на тази идея.

Силата й ще бъде най-вече в комуникацията, в това, че ще има възможност за директен контакт между лекарите. Когато един пациент се нуждае от допълнителни консултации, прегледи, изследвания, лекарят да може да звънне, да се види лице в лице с другите си колеги - да им обясни, да им покаже пациента, да поиска приоритет за този пациент, ако наистина е по-наложително нещо да се направи. Възможностите са много.

За пациентите достъпът до лекар, до специалист ще е много по-улеснен. Самият факт на контакт между отделните специалисти си е обмяна на опит и мисля, че колегите ще посрещнат много добре такава възможност, каквато ще предложи CredoWeb. Това е в тяхна полза и за тяхно улеснение. А и възможностите са наистина много широки както за лекарите, така и за пациентите.



 

Сподели във Facebook
Етикети: Брой 43