Американски учени установиха, че пациентите на лекари, които проявяват към тях състрадание, оздравяват по-бързо. Според експертите поведението на медиците е свързано с изхода от лечението. Проявената от лекарите поддръжка успокоява пациентите, което е особено важно преди операция. Учените доказаха, че и след хирургичната намеса това намалява количеството на приеманите обезболяващи.

Добротата и съчувствието на лекарите са полезни и за самите тях. Пациентите оздравяват по-бързо, работните проблеми възникват по-рядко, понижен е и рискът от професионално прегаряне, т.нар. бърнаут.

Специалистите съставиха и списък със съвети за медиците: по време на разговор е по-добре да седят, а не да стоят прави; лекарите трябва да установят зрителен контакт с пациента; да проявяват загриженост не само за физическото, но и за емоционалното и психическо състояние на болния.

Не се препоръчва на медиците да прекъсват пациентите по време на разговор. Преди време проведено изследване установи, че лекарите прекъсват пациентите на всеки 11 секунди, а на болните им трябват средно 29 секунди, за да опишат здравословния си проблем.

Сподели във Facebook