Най-голямата социална платформа – Facebook, вече няма да позволява реклами, които включват дезинформация за ваксините, съобщава The Guardian. Тази стъпка е част от усилията за ограничаване разпространението на „ваксинални измами“ в платформата - обясняват от социалната мрежа.

Мерките включват и рестрикции относно достъпа на групи и страници, които разпространяват дезинформация срещу ваксините. Антиваксърските им действия ще се отразят негативно на тяхното класиране в резултатите от търсенето и в информационния канал. Ще бъдат премахнати от предложенията за автоматично попълване в лентата за търсене. Ще бъдат премахнати и от препоръчителните функции, отнасящи се до групите.

Антиваксиналните кампании в интернет и в частност във Facebook стават все по-агресивни, използвайки дезинформацията като основно оръжие за пропагандиране и разпространение на неверни и опасни твърдения. В центъра на атаките са затворените общности, сред които най-вече тези във Facebook пространството. 

В момент, в който в САЩ се борят с огнищата на морбили, избухнали в недоваксинираните общности в северозападната част на Тихия океан, в Ню Йорк и Тексас, докато случаите на морбили в Европа само в рамките на година (от 2017 г. до 2018 г.) са се удвоили и големите огнища зараза са засегнали Филипините и Япония, не може да бъде допусната световна заплаха за здравето.

Световната здравна организация (СЗО) определи „нежеланието или отказа на хора да се ваксинират, въпреки наличието на ваксини” - като

една от най-големите заплахи за глобалното здраве през 2019 г.

Пропагандистите антиваксъри използват рекламните инструменти на Facebook, за да внушат у майките страх към ваксинирането. Платформата включваше категории за насочване, които дадоха възможност на рекламодателите да популяризират съдържание до близо 900 000 души, за които Facebook смяташе, че се интересуват от „противоречия, свързани с ваксините“, разкрива The Guardian, както и други категории, свързани с движението против имунизациите.

Тези рекламни категории сега ще бъдат премахнати, твърдят от Facebook, а рекламодателите, които многократно нарушават забраната за дезинформация относно ваксините, могат да бъдат деактивирани.

При прилагането на новата политика Facebook планира да разчита на организации като СЗО и Центровете за контрол и превенция на заболяванията на САЩ, за да определят „проверими измами с ваксини“. 

Сред най-упоритите от тези фалшиви твърдения е, че ваксината за морбили, заушка и рубеола причинява аутизъм. Това не е така. Ваксината МПР не причинява аутизъм!

„Ако тези ваксинални измами се появят във Facebook, ние ще предприемем действия срещу тях“, пише шефът на глобалната политика на Facebook Моника Бикерт и обяснява:

„Например, ако дадена група или администратор на страница публикува тази подвеждаща информация за ваксини, ние ще изключим цялата група или страницата от препоръките, ще намалим разпространението на тези групи и страници в информационната лента и търсенето и ще отхвърлим рекламите с тази невярна информация. 

Новият ход на Facebook не е свързан с неприкосновеността на личния живот. 

Промяната в политиката ще обхване и Instagram,

където дезинформацията за ваксините ще бъде изключена от препоръките в „Instagram Explore“ или на страниците на хаштага.

Компанията обмисля и начини за включване на точна информация за ваксините в рамките на сайта.

CredoWeb е социална платформа за здраве, която свързва лекари и пациенти. Предлага експертна информация за здравето и интерактивна комуникация.

Сподели във Facebook